Det här med att ta tag i saker

Det här med att ta tag i liggande pysselprojekt kan verkligen vara svårt ibland. Det bästa är ju egentligen att göra klart sakerna på en gång när man är i sitt flow. Men allt för ofta gör jag klart hälften och så läggs projekten på vänt i en låda. Jag klappar mig själv nöjt på axeln och tänker ”nu du duktiga kvinna får du vila, det där kan du göra klart imorgon”. Men klart blir det inte.
Varje gång jag efter det öppnar lådan och ser det ledsna halvfärdiga lilla projektet ligga i lådan alldeles livlös sköljer en våg av besvikelse över mig. Därför låter jag bli att öppna lådorna. Glömmer bort vad jag gömt i dem och hittar vid utrensning flera projekt som jag inte förstår varför jag inte gjort klart. (Hur svårt ska det egentligen vara?) Känner mig som en latmask och bestämmer mig för att nu ska det verkligen bli ändring. Jag är väl en bättre människa än såhär?

Precis detta hände imorse. En halvfärdig halsduk saknade sitt ena spetsband och i mitt sömndruckna hurtrus (jagbaramåstegöraklartdetNU!) nålades den tillslut fast. Jo men visst, bara ett halvår efter sin början. Nu är det bara att sätta sig vid symaskinen och sy fast den. Kanske kan den bli klar innan snön faller? Vågar man tippa?

20130807-175300.jpg

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i DIY, Drömmar, Pyssel, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Det här med att ta tag i saker

  1. Jill skriver:

    Du duktiga Jonna! Du har så många idéer det är ju klart att huvudet är snabbare än händerna. Du får väl ha en dag i månaden då du gör klart det som inte är klart. Du har kanske för många projekt på gång. Jag önskar att jag hade din inspiration!

  2. Jag tycker du är bättre än mig. Jag börjar inte ens med allt. Jag bara köper materialet för dyra pengar och börjar aldrig. Har hur många pyssel som helst i huvudet som det finn inhandlat material till.

  3. Lina skriver:

    Åh, så sött! Jag blir helt till mig så fort jag ser prickigt!

  4. VisaLiza skriver:

    Bättre sent än aldrig 😀 Liza

  5. Smile skriver:

    Men vad bra! Då har du massa pyssel som snabbt kan slutföras! Tänk vad produktiv du kommer vara när du får nästa inspirations-kick 😋

  6. bibbishantverk skriver:

    Å’ där känner man igen sig. Undrar varför man funkar så. Skönt i alla fall att se att det inte bara är jag som segar.

  7. Lisa Flisa skriver:

    Känner igen mig! kom halvvägs med att klä om en pall och har nu haft det liggande över ett halvt vardagsrumsgolv i tre veckor. Varje dag har jag blivit påmind om att det måste slutföras. Idag har jag suttit i timmar – nu jäklar. Men just nu har jag en liten paus 🙂

Kommentera

