Semester

Det har varit semestertider för mig så det är därför som bloggen gapat tomt på sistone. Men efter en välförtjänt resa till Skottland har jag med god aptit tagit till mig allt som semestern serverat och återfått lite kraft. I alla fall för stunden. Resan till Skottland gjordes med Mattias, min lillasyster och hennes pojkvän. En superduper parresa med andra ord.

DSC_0033

När vi inte sprang på stan (läs shoppade)  turistade vi oss bäst vi kunde. Inget tillfälle fick glida oss ur händerna. Lite av den fina staden. Men vi åkte även på utflykt till ”the highlands” där vi slotthoppade.

DSC_0078

Vi hälsade på det här slottet, känd från Monty Pyton and the Holy grail… någon som minns?

Jag, världens nöjdaste turist med audioguide runt halsen och solsken i blick. DSC_0047

Asså dessa tu!! ❤ Supernöjda, till och med när de blev instängda i hålor. Världens lättaste resesällskap med andra ord.

DSC_0134

Men det var detta slott som föll mig och Mattias mest i smaken. En gregoriansk pärla. Nu vårt weekendboende, tidigare känt som familjen i Dowton Abbeys  sommarslott!

DSC_0160

Hur fint är det inte??! Lovar mer pyssel, knåp och loppislycka snart! På återseende!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Resor, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Semester

  1. Jill skriver:

    Vad härligt att ni hade det så bra. Jag kan kanske våldgästa dig och Mattias på helgerna…. Såg mysigt ut men städning nja.

  2. VisaLiza skriver:

    Otroligt vackra bilder. Skottland är verkligen ett härligt land och Edinburgh är en av mina absoluta favoritstäder. Liza

  3. Wow, vad avundsjuk jag blir! Måste åka till Skottland nån gång. Snart! Älskar att titta på gamla byggnader och naturen ser ju helt fantastisk ut.

Kommentera

