Rosett-Fest

Nu ska jag visa hur jag gjorde ett av mina favoritdiadem just nu. Ett rosettdiadem!!
För att göra diademet behövs ett tjockare sidenband, en bit av ett tunnare sidenband, ett tunt diadem och lite pärlor.
Klipp de breda sidenbanden i tre lika långa remsor. Bränn sidorna så de inte fransar och sy sedan ihop ändarna så att en rundform skapas.

DSC_0116
Klipp sedan en bit av den tunnare sidenbandet. Sy fast pärlor på bandet.
DSC_0129
Sy sedan fast det lilla bandet runt den stora sidenbands rundeln, så att en rosett skapas.
DSC_0137
Fäst sedan rosetterna på ett tunt diadem. Och när det alla är fästa ser det till slut ut då här!
DSC_0149

DSC_0150

En riktig Rosett-Fest!!
20130511-110850.jpg

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i DIY, Fest, Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Rosett-Fest

  1. bibbishantverk skriver:

    Jisses så snyggt det där var på dig. Du är sannerligen diademens mästarinna.

  2. Tillevill skriver:

    Här var det kul att trilla in! Någon som verkar vara lika pyssel-galen som jag. 🙂
    Härlig blogg!
    Kram

  3. VisaLiza skriver:

    Tjusigt! Tack vare dina inspirerande inlägg om hårkreationer skall jag ge mig in på lite tillverkning idag jag med. Tack för inspirationen! Liza

  4. rino skriver:

    å jag är så dålig på att använda diadem (eller alls fixa håret) men när jag ser dina tjusiga så måste jag bara testa! Tack för inspirerande blogg!

  5. ÅÅÅ sån vill jag ha!! Kan vi inte ha pysseldag någon gång i sommar? jag har massa band hemma som vill bli diadem!!!

  6. J.D skriver:

    Du har inte funderat på att hålla en tävling med ett av dina diadem som pris? *hint hint* Du gör så vackra saker.

  7. papper33 skriver:

    Kul att titta på din blogg och vilket vackert diadem det blev.

  8. Bella skriver:

    Åh, så fint! Vad duktig du är! 🙂

Kommentera

