Detaljer som gör helheten

På sistone är det detaljer som skänk lite extra glädje i vardagen. Som skittles som avslutning på helgfrukosten.

20130504-203054.jpg
Vårig kjol med svalor på. Fyndad för en ringa summa på bakluckeloppis i Liljeholmen.

20130504-203556.jpg
Blåsippor i skogsbrynet.

20130504-203752.jpg
Att duka med linneservetter på valborgsmiddagen. Mattias alla hjärtans dag present i år som är vackert prydda med broderade M.

20130504-203945.jpg
Ett hemmagjort flaggspel med vimplar som muntrar upp ett icke blommande ris.

20130504-204723.jpg
En hemmagjord smörgåstårta på våren- och sommarens första picknick. Nomnomno

20130504-205145.jpg

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Fest, Loppis, sötsaker och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Detaljer som gör helheten

  1. VisaLiza skriver:

    Så inspirerande och härliga bilder! Smörgåstårta är inte något jag brukar gilla, men den där såg riktigt god ut. Otroligt vackert med blåsippor! Har aldrig sett så många på en och samma gång. Inte så vanliga där jag bor. Till sist vilken härlig färg på kjolen 😀 Liza

  2. Caroline skriver:

    Jag ÄLSKAR smörgåstårta, blåsippor, loppis, godis och flaggspel! 😀

  3. Åh vad härligt med blåsippor, jag tänkte senast idag på hur längesen det var jag såg några och där har du hittat en litet hav 🙂 Och en av mina favoriter är skittles! Gott! Glad kväll!

Kommentera

