Kärleken till svenskt hantverk

Jag har alltid älskat äkta svenskt hantverk och alltid älskat att lägga pengar på svenskt hantverk. Hantverk gjort både på privatnivå (finns inget bättre än att hitta handgjorda spetsband på marknader som en liten gumma gjort) och inom de mer etablerade företagen (som Knulp) . Det känns alltid bättre att betala för gediget hantverk än masskopierat skit. Lite så tänker jag. Så kan ni tänka er lyckan när jag i samband med min födelsedag får en vacker kudde från Jobs av min fina vän Johanna. DSC_0170

Tygerna är omsorgsfullt handtryckta. Och min present var en kudde i tyget Rabarber. Mitt favorittyg eftersom det tyget har vackra lila violer i sig.

DSC_0188

Så nu har jag börjat samla på de Jobs produkter. Drömmen är att kombinera olika kuddar i vackra mönster till en fin enhet. Och som av en slump har jag också ramlat på en liten väska i samma tyg.

DSC_0179

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kärleken till svenskt hantverk

  1. Caroline skriver:

    Jädrans fin! 🙂

Kommentera

