Festligare hår med tusentals paljetter

Jag kom på en kväll att jag saknade ett svart diadem med en festlig aura men som man även kan ha till vardags. Så det var bara att kavla upp ärmarna och hugga in. Här skulle det nämligen skapas! Jag började med att brodera en center med pärlor. Runt denna sydde jag sedan fast paljetterna. Jag sydde på paljetterna tätt, tätt, tätt så att det vita brodyrtyget inte skulle synas igenom. När paljetterna var omsorgsfullt ditsatta syddes jag även en pärlrad runt. Den lilla brodyren klipptes ut och den vita kanten nagellackades sedan svart.

DSC_0096

Sedan fästes det lilla smycket fast på det svarta siden diademet med några stygn och lite lim.

DSC_0103

Och efter lite knåpande blev resultatet såhär!

DSC_0020

Ett hårsmycke som enkelt piffar upp en tråkig vardag!

DSC_0027

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Fest, Pyssel, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Festligare hår med tusentals paljetter

  1. Angelica skriver:

    Oh vilket pillgöra men jösses så fint det blev!!! Imponerande!! Kram!

  2. Linda skriver:

    Åh tack så jättemycket för kommentaren om mitt fågelbo-halsband! Jag blev jätteglad!
    Och ditt diadem här ovanför är också jättefint! Jag skulle själv vilja ha något liknande men jag får så ont bakom öronen och i huvudet när jag har diadem på mig. Får göra en klämma av något slag istället 🙂

  3. Iréne skriver:

    Jag bara älskar paljetter!

  4. angelsandz skriver:

    Du är så duktig så det finns inte. Maila mig gärna på tidy_lady@hotmail.com så har jag en fråga till madame:)

Kommentera

