En gammal brosch får ett nytt dramatiskt liv

Jag hittade av en slump en gammal brosch jag köpt på loppis, och en lust att skänka den nytt liv väcktes. Liten, vacker och intetsägande som den var ville jag att den skulle få ett mer dramatiskt liv. Så den fick sällskap av lite svarta fjädrar. Jag valde att fästa broschen på ett brodyrtyg och sedan sy fast fjädrarna i ändarna runt den.

DSC_0038

När alla fjädrar var fästa syddes små svarta pärlor fast i mitten. På det sättet göms fjädrarnas ändar för betraktarens ögon.

DSC_0075

Sedan var det bara att klippa ut skapelsen och fästa på en bit svart filtyg som i sin tur sattes på ett svart siden diadem. Såhär blev det när allt pillrande var färdigt!

DSC_0044

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Loppis, Pyssel, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till En gammal brosch får ett nytt dramatiskt liv

  1. hannamyy skriver:

    Jätte snygg :)!

  2. VisaLiza skriver:

    Alltså jag är så imponerad över din kreativitet. Vilka otroligt fina hårkreationer du skapar! Liza

  3. Karin B skriver:

    Vad fint det blev!

  4. Blair skriver:

    jättefin ide det här.pysslig och kreativ du är..så fint så

  5. Maria skriver:

    Blev vackert!

  6. Hanna Björk skriver:

    Mycket vacker! Ser fram emot att se bilder på nästa kreativa projekt.

  7. Rose Marie skriver:

    Väldigt vacker!

Kommentera

