Black swan

Efter att i feberyra återupplevt den magnifika filmen Black swan fängslades jag av rollkaraktärernas vackra huvudbonader. Dramatiska kreationer som var täckta med både svarta och vita fjädrar. Blev så tagen att jag bestämde mig för att en sån bara måste jag ha!! Sagt och gjort. Svarta vackra fjädrar både syddes och limmades på en bit filt som sedan sattes fast på ett diadem. Jag valde att sätta ganska många fjädrar i bredd för en mer dramatisk look. För att skänka hårsmycken ytterligare stjärnglans sattes även en vacker brosch med glittrande stenar fast på ena änden.

DSC_0004

Kan säga att jag är skapligt nöjd.

DSC_0031

Tror den blir den utmärkta accessoaren till glammiga middagsbjudningar och när operan, baletten och teatern kallar. Väldigt premiärvänlig.

IMG_1400
Mattias kärleksfulla arm råkade visst komma med i bild. En riktig linslus.

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Black swan

  1. Du är så härlig Jonna!

  2. Klara skriver:

    Åh vad bra det vart! Jättefint. Din blogg läggs i bokmärken nu. 🙂

Kommentera

