Pärlbroderat hårsmycke med 20-tals glamour

Minns ni mitt meditativa pyssel som jag påbörjade för några veckor sedan? Nu är det äntligen klart. Många pärlor och timmar tog det, men det var det helt klart värt! Så här såg det till slut ut när alla pärlor var på plats.

DSC_0152

DSC_0155

Med hjälp av verktygen nedan trollades denna bordyr till ett vackert diadem. Först klipptes brodyren ut och limmades på ett svart filttyg. Sedan täcktes det vita brodyrtyget som fortfarande stack ut i kanterna med svart nagellack.

DSC_0157

När småfixet var klart fästes tillslut pärlbrodyren på ett diadem med hjälp av några stygn och lite lim.

DSC_0005

Såhär fin är den på!

IMG_1383

Nobelfesten nästa?!!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Fest, Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Pärlbroderat hårsmycke med 20-tals glamour

  1. VisaLiza skriver:

    Jättesnyggt! Liza

  2. Alicia skriver:

    Wow, vilket handarbete! De mörkblå och gyllene pärlorna är så fina i kontrast med varandra. Nåt sånt här måste jag prova mig på själv.

    • La Donna Jonna skriver:

      Och jag har ju till och med lovat dig ett! Får ta tag i det efter jullibulls hårsmycke till bröllopet. Du får börja fundera ut färg och form så får vi ta och spåna fram något riktigt fint!

  3. Jill skriver:

    Viket handarbete… Ursnyggt! Det passade dig så bra.

  4. Vera skriver:

    Hur himla fint som helst! Vilken grej! Verkligen! ❤

  5. Hej!! Väldigt snyggt! Bra gjort!

  6. Simona skriver:

    Fasen vad tjusigt! Ser ju ofattbart stiligt ut!

    Puss!

Kommentera

