Gömma kaos med träkulor

Jag fullkomligt HATAR sladdar. De är överallt och ger alltid ett intryck av kaos och rörighet. Kan ni känna igen er? Jag tycker också att det finns alldeles för få alternativ i butikerna för att på ett snyggt och bra sätt lösa problemet. Efter att vi har bott i vår lägenhet i nästan två år var det äntligen dags för mig att ta tag i kaoset. Efter ett tips från Trendenser tog jag fram lite träkulor i olika storlekar och hampatråd.

DSC_0074

Träkulorna trädde jag sedan på hampatråden…

DSC_0080

som sedan träddes runt sladdröran.

DSC_0095 Det man inte kan trolla bort får man gömma istället.

DSC_0089

En klar förbättring tycker jag nog!

DSC_0092

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Gömma kaos med träkulor

  1. Jill skriver:

    Vad påhittig du är!

  2. Alicia skriver:

    Bra idé! Satte igång mina tankar, om man kanske skulle kunna hitta några stora kulor att helt enkelt trä över sladdarna. Hum. Tål att forskas i!

  3. I hear ya sister…hatar oxå sladdar! Allt som går att få sladdlöst ska man köpa!!!

Kommentera

