Det luktar inte oss

En kall dag i slutet av november agerade jag modell för min lillasyster. Den lillasyster som studerar till skräddare (mer fashiondesigner woop!!) på St. Görans gymnasium. Hon hade nämligen sytt en alldeles egen kollektion (!!!) som slutprojekt innan studenten. Kallt som det var bodde jag i mitt duntäcke mellan de olika fotosessionerna. Pappa som var vår alltiallo körde snällt runt oss och höll både kläder, smycken och täcke medan vi fotade. När han stod där och höll mitt täcke sa han sniffandes på täcket:
– Är det här vårt täcke?!
-Nä, det är mitt sa jag
-Tänkte väl det sa han och fortsatte sniffa. Det luktar inte oss
-nähä? Vadå luktar inte oss? Luktar jag något annat än ni? Luktar det äckligt? luktar det prutt?
-Nä svarade han skrattandes. Men det luktar inte oss.
Så nu är det officiellt jag har med Mattias skapat en egen doft för vår lilla familj (vuxenpoäng?). Borta är våra familjedofter. Och kvar är en alldeles egen doft som….förhoppningsvis inte luktar prutt.
DSC_0123

Vill ni se mer bilder så har min fina svägerska (fairyofinspiration) gjort ett inlägg på sin blogg. Glöm inte heller att spana in henne smarta tips och vackra pyssel!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Det luktar inte oss

  1. He he…jag kommer ihåg när man kom hem till någon som var gammal när man var liten och hur man tyckte att det luktade så speciellt. Hoppas inte man själv kommer producera sån skum hemmalukt när man blir äldre.

  2. Johanna Bäckström skriver:

    Kikade på bilderna Jonna, SNYGGT! Vilken talang till syster, och vilken talang till modell! Hoppas vi kan ses snart! 🙂

    • La Donna Jonna skriver:

      Nämen tack fina Johanna! Kul att du är inne och kikar. Visst är hon talangfull. Tror verkligen att man ska hålla lite koll på henne, hon kan nog bli något stort! Tycker absolut att vi borde ses snart! Har du vägarna förbi Stockholm snart…?

      • Johanna Bäckström skriver:

        Jag har vägarna förbi Stockholm lite närsomhelst! Johannes ska till mig nästa helg, men nångång därefter! Jobbar du varannan helg typ? Kanske Simona också ska till storstan nåt? Puss och kram

  3. Åh, vad fin du är! Och vad mysigt det är att ha en egen familjedoft!

Kommentera

