Meditativt pyssel

Jag har påbörjat ett nytt pysselprojekt. En riktig långkörare har jag startat upp. Att jag har en förkärlek till hårsmycken har nog ingen som läst min lilla blogg förmodligen missat. (mest för att det livar upp ett ganska långt, intetsägande hår i alla lägen) Efter att ha sprungit på det ena vackra hårsmycket efter det andra under en shoppingrunda på stan var inspirationen (och snålheten) väckt. Visst kan väl jag göra ett sådant hårband och inte behöva betala massa pengar för det? Sagt och gjort. Jag kom hem rotade upp mitt brodyrtyg och tog fram mina finaste pärlor och började.

DSC_0127

Men det är en riktig lååååååångkörare kommer det bli. Men många bäckar små.

DSC_0129

Det är både roligt och lärorikt att dra igång ett lite större projekt. Och ganska meditativt att i lugn och ro sitta och brodera på pärlorna.

DSC_0131

Ett hårsmycke för fest kommer det till slut att bli. Min förhoppning är att det blir klart att bära till Mattias syskonbarns dop.

DSC_0132

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Pyssel, Smycken och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Meditativt pyssel

  1. VisaLiza skriver:

    Tjusigt projekt! Vilket tålamod du har som ger dig in på att brodera. skall bli spännande att se resultatet 🙂 Liza

  2. Alicia skriver:

    Men WOW! Det här blir ju hur läckert som helst. Är himla sugen på att göra någonting liknande med ett brett, tight halsband. Åh, Downton-vibbar.

  3. Ping: Pärlbroderat hårsmycke med 20-tals glamour | ladonnajonna

Kommentera

