Les fleurs tres belle

Det bor en tant i mig som på olika sätt påminner om sin existens. Tanten har blivit mer påtaglig på sistone (kan det ha och göra med att jag snart fyller 25?) och tenderar till att i många lägen styra helt fritt. Jag faller pladask för kaffe med dopp, tebjudningar, spetsband, hemmastickningar, och allt som är blommigt, romantiskt och skört. Till min stora lycka fick jag denna fina ask i julklapp. Och vad ska jag säga tanten i mig fullkomligt älskar den!
Image
Jag förvarar alla mina siden och spetsband i den.
Image
Fint lock har den med! Den står vacker i bokhyllan i vardagsrummet. Tror jag ska investera i fler vackra askar då de är perfekta att förvara pysselsaker i, och ett riktigt bra gömställe för fula saker.
Image

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Inredning, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Les fleurs tres belle

  1. VisaLiza skriver:

    Jag tror att det det bor en tant i oss alla som längtar efter att komma ut 🙂 Det handlar bara om att våga låta henne ta plats och inse att det kanske inte är så farligt att bli lite som mamma/mormor/farmor 🙂 Liza

  2. mintekopp skriver:

    Förstår att du älskar den, den är ju makalöst fin! Och den där lilla tanten som nog bor inom oss alla, hon är väl att bra skön ändå och härlig att ha att göra med. Mer tant åt folket lixom 🙂

  3. Maja skriver:

    Urfin burk!
    Det där med tant alltså..
    kan helt klart bero på att 25 närmar sig..
    Hej hej från en annan snart 25-årig tant! 😉

  4. donhoannguyen skriver:

    Thanks for liking my post on drawing penguins. I don’t know Norwegian, but I’ll ask my friend Monica to help me 🙂

Kommentera

