De bästa julklapparna är egengjorda

Julen bjöd på många klappar, både mjuka och hårda. Tillskillnad från många andra är de mjuka klapparna extra spännande för mig. I dem kan det nämligen både ligga en vintageklänning, en vacker kofta eller varför inte egengjord klänning som sin design-lillasyster gjort alldeles själv. Eftersom jag fick en klänning av min lillasyster förra året var chansen att jag skulle få en till i år väldigt liten. Men till min stora förvåning (och givetvis stora förtjusning) fick jag även egengjorda julklappar även i år(!!!!!). Av min fina svärmor fick jag en vacker halsduk. På ena sidan rutig och på andra sidan lavendel-lila.(min finaste färg!!!)
DSC_0067
Mattias fick en rutig och röd. Vårt första matchande plagg.
DSC_0080
Fick även fina hemmastickade sockor av mamman min. Visst får dem en att dra tankarna till bästa Pippi Långstrump?
sockor
Jag älskar att få hemmagjorda klappar både för att de inte bidrar till köphetsen ala kapitalismen, och är mer miljövänliga. Så mycket älskar jag hemmapysslet att när jag fyller 25 (alldeles för snart i mars) ska jag nog bara önska mig egengjorda eller second hand presenter. Lite billigare och lite mer klimatsmart! Så alla nära och kära, antar ni utmaningen??!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Pyssel, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till De bästa julklapparna är egengjorda

  1. Frida skriver:

    Vilka härligt färggranna strumpor! Dom gillade jag verkligen!

  2. designanddiy skriver:

    Jag tänker följa ditt exempel, jag ska önska mig hel hög med second hand fynd när jag fyller 23 i maj!

Kommentera

