Sanddynor och berg upp till himlen

På vår semester har vi passat på att se lite olika klimatzoner på Kanarieöarna. Häromdagen gick vi bland de kilometerlånga sanddynerna vid stranden. Sanden var varm och härlig och jag saknade inte snön ett dyft.

20121206-174217.jpg
Där gick jag och mindes när jag och min lillasyster lekte (i våra ögon) världens bästa lek ”öken”. Leken gick ut på att vi satt i vår våningssäng. Jag i den undre sängen och min syster i den övre och så hängde vi oss helt enkelt ut från sängarna och sa med rosslig och döende röst ökeeeen,ööökeeeen, vaaaaaattten, geeeee miiiiig vaaaaatteeen. Alltid lika roligt tills den dagen då lillasyster total-ramlade i golvet, slog i huvudet och vi blev förbjudna att leka öken igen. (Fast vi gjorde det i smyg ändå)

20121206-174649.jpg
Jag passade på att doppa fötterna i havet. Inte jättevarmt men uppfriskande.

20121206-174932.jpg
Baywatch- sprang på stranden gjorde jag också.


Idag har vi hunnit med att besöka de höga bergen och grottor där Kanarieöarnas urinvånare bodde förr och där en del fortfarande har sina hem.

20121206-175715.jpg
Skapligt vackert!!

20121206-175853.jpg
Dagen avslutades i sedvanlig ordning med glass!

20121206-180033.jpg

 

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Resor, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sanddynor och berg upp till himlen

Kommentera

