Bra saker en tisdag

Den här tisdagen är verkligen en supertisdag och jag har massor av bra saker att se fram emot.

– Återkomsten av den förlorade pojkvännen. Äntligen kommer min Mattias hem från sitt kungalajv på slottet (eller ”konferensresa” som han prompt vill kalla det) och jag slipper att sova ensam (obs han har bara varit borta en dag, ja jag är patetisk). Istället får jag sova nära en varm gotlänning som gärna serverar frukost på morgnarna.

– En sängkamrat. Äntligen har jag fått tillbaka Mattias som mitt i natten kan mildra de hemska och utdragna krokodilmardrömmarna jag har haft. Mardrömmar som loopas under hela natten och gör mig så rädd att jag knappt vågar öppna ögonen, och än mindre sträcka ut en liten tå eller hand i rädsla av att krokodilen ska vara där och ”hugga tag” i allt som befinner sig utanför täcket. (Precis som när man var liten, minns ni?) Istället kan jag vakna tryggt och veta att om en krokodil plötsligt skulle komma inlunkande genom dörren så skulle Mattias vara där, sovande närmast dörren. Han skulle skrika så högt vid de första beten att jag hastigt vaknar och snabbt kan springa till ett säkert skyddsrum med pansarväggar som av en slump byggts på toppen av ett berg långt ifrån krokodilträsk. Lite tur är det nog att logiken minimerar krokodilinvasioner eftersom jag verkligen är fäst vid den där Mattias (och vill INTE att han ska bo i en krokis mage!!)

-Middagsmys. Med min bästa Unnipunni som är den personen med det lockigaste håret, de vänligaste ögonen och de klokaste tankarna som jag känner. En fin kväll med bra konversation stundar!

-Löning. Jag har exakt 83kr kvar på mitt konto…minns inte senast jag var så här pank. Eller jo, i en vecka under studenttidens glada dagar levde jag på nudlar med championsmak och röda linser. Lunch och middag varje dag! Föråt mig aldrig på det utan kan fortfarande sukta efter det, mot gourmé-Mattias stora fasa! Men nu när jag är vuxen och jobbar heltid ska väl ändå den tiden vara ett minne blott. På fredag är ordningen återställd. Snartsnartsnart…

– Dagdrömma. Tillbringar lunchen på biblioteket på Östermalm läsandes Zelda Fitzgerald första och enda roman. Drömmer om flärdfulla miljöer med söta flickor dansandes i fransklänningar, sippandes på bubbel. Någon som vet om det finns ett heltidsjobb med en sån beskrivningen…?

20121120-142309.jpg

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Mat, Om mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bra saker en tisdag

  1. Välkommen tillbaka Jonna, jag har saknat dig! Kram!

Kommentera

