En rosett på armen

Hej i bloggvärlden, och finns det fortfarande kvar någon där ute? Som ni märkt så har jag inte varit vidare duktig på att uppdatera på ett tag. Livet råkade på ett oschysst sätt komma emellan och med det försvann lusten och orken helt. Huvudet är fullt med surrande som ännu letar efter svar och jag känner mig vilsen mest hela tiden. Eftersom jag vet att bloggen är en källa till mycket positivt kommer jag att försöka att uppdatera oftare. Men jag vill varna för att inläggen kan fortsätta att bli sporadiska.

Lusten att pyssla och knåpa har även den legat på latsidan men eftersom jag vet att jag mår bra av att ”pyssla av mig” så försöker jag att ta mig i kragen och bli klar med projekt som länge fått gro i min tanke. Kommer ni ihåg när jag gjorde en armbandsrosett? När jag och min bästa Mattias var i Amsterdam såg jag ett armband som liknande det men var snäppet nättare. Rosetten var markant mindre och på var sin sida gick en kedja. Som den Snål-Verner jag är så uteblev köpet med motivationen att ”men visst kan väl jag göra ett sådant armband själv”, och visst kunde jag det.

Rosetten görs på samma sätt som rosetten till den tidigare Armbandsrosetten. Givetvis blir det aningens pilligare att göra rosetten i en mindre skala, men med tålamod går det galant.

Sedan fäster man kedjan man vill ha i rosettens ändar och sen är man klar!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Fest, Om mig, Pyssel, Smycken och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En rosett på armen

  1. Så fint! Ja, du kan verkligen! Och jag har saknat dig, men var sak har sin tid och jag hoppas du gjort andra roliga saker. Varm kram!

Kommentera

