En hel värld på väggen

Det är när man är ledig från måsten och jobb som man tillåter sig själv att inspireras och har tid att fullfölja sina idéer. Det behöver inte vara stora projekt som sätts på kartan utan även mindre projekt som lätt kan ordnas. En dag fann jag den andra affischen som vi köpte ruskigt billigt på vår resa i San Francisco. Den första affischen ramades fint in i en gammal ram som jag och Mattias fann på Myrorna. Den andra glömdes snart bort men rotade sig in i min tanke en dag då jag hittade den liggandes i ett hörn. Där gjorde den ingen nytta alls så jag bestämde mig för att den skulle upp över vår bokhylla av sockerlådor.

Och det var verkligen ett bra beslut! Bokhyllan och affischen med kartan passade väldigt fint ihop.

Jag valde att sätta affischen lite lägre än vad andra kanske skulle gjort. Men på så sätt ser man verkligen att kartan och hyllan hör ihop som ett eget litet inredningselement i vardagsrummet.

Här ser ni hur himla fin kartan är!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Inredning, Loppis, Pyssel, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

