Pastellfärgade gardinhållare

Efter att ha pysslat ihop mina fina pastellfärgade ljusstakar till vårt vardagsrum har jag helt och fullt förälskat mig i färgerna mintgrönt och ljusblått. Färger som enligt min mening verkar väldigt bra ihop och som passar bra i vår vardagsrumsinredning. Då färg blev över från ljusstakes projektet och då jag hittat de träkulor som jag fick med mig från en loppis på Gotland beslöt jag mig för att göra gardinhållare till mina spetsgardiner.

Jag började med att måla alla träkulor i de kulörer jag valt. Ganska tidskrävande men även roligt! Här ligger dem på torkning.

Som ni ser valde jag att återigen måla med svamp. Det är fruktansvärt enkelt och blir väldigt snyggt!

När träkulorna hade torkat trädde jag dem sedan på en grov svart skinnrem.

Vilket blev ganska effektfullt.

Efter att ha duttat med färgen en sista gång såg det färdiga resultatet ut så här!

Färggrant och vackert!

Tycker även att de nya gardinhållarna passar bra till vardagsrummets spetsgardiner!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Loppis, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

