Pastellfärgade ljusstakar

Kanske minns ni mina ljusstakar som jag fyndade på Gotlands sommarloppisar? Jag har tidigare skrivit om de här och här. Nu har jag äntligen gjort i ordning dem enligt den vision som jag fick när jag först såg dem. Så här såg dem ut innan makeovern började. Benen på de runda ljusstakarna hade kapats något för att skapa en illusion av att de är rundare i formen. Sedan har jag även slipat bort den röda färgen som de tidigare hade för att den nya färgen skulle fästa bättre.

Jag valde att måla dem i pastellfärger. Närmare bestämt mintgrönt och ljusblått!

Jag valde att måla med svamp då man lättare kommer åt alla skrymslen och då man minimerar chansen att fula penselränder skapas. Jag offrade en sminksvamp som funkade lika bra som en målarsvamp.

Efter fler lager med färg såg de till slut ut såhär!

Jag ställde ljusstakarna på min nysilverbricka som även den är ett fynd från en loppis på Gotland. För att pimpa till det lite extra lade jag även ett fint blommigt spetstyg på brickan.

Tycker att slutresultatet blev mäkta bra!

Kommer att bli supermysigt att ha ljusen tända under hösten som snart nalkas!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Loppis, Pyssel, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Pastellfärgade ljusstakar

  1. Simona skriver:

    Vad duktig du är Jonna! Blev ju superfint!

  2. Ping: Pastellfärgade gardinhållare | ladonnajonna

  3. designanddiy skriver:

    supersmart och enkelt fix 🙂 Tack för tipset!

Kommentera

