En pillerburk på huvudet

Efter mitt lilla diadem projekt där jag broderade med pärlor har jag lagt allt sånt pyssel på hyllan. Inte för att sådant pyssel är understimulerande utan mer för att det tar himla långt tid att få klart. Men under semestern väcktes åter min lust och vilja att brodera med pärlor. Likt förra gången valde jag att även denna gång göra ett diadem. Men istället för att brodera med pärlor valde jag paljetter och små rosa sötvattenspärlor.

Efter förra projektet hade jag glömt bort hur meditativt jag tycker det är att brodera med pärlor. Sen är det himla roligt att se sitt projekt bokstavligt växa framför en. Så här såg det ut efter ett tag.

Paljetterna blev himla effektfulla och skimrar fint i olika färger beroende på ljus.

Så här såg den ut när alla paljetter och pärlor var fastbroderade.

Sedan klipptes brodyren ut och fästes på filttyg för att få extra stadga.

För att sedan fästas på diademet.

Och till sist ser den ut så här!

Som att ha en pillerburk från 20-talet på huvudet.

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Fest, Loppis, Pyssel, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En pillerburk på huvudet

  1. Men åååh, vad fint! Och knappar och pärlor är så vackra att bara se på och samla i små fina askar 🙂

Kommentera

