Mattias kalas

I måndags fyllde min Mattias 28år! Men redan i helgen tjuvstartade vi hans firande. I söndags stundade nämligen hans kalas. Vi hade förberett med hembakat, både kakor och tårta! Självklart serverades kakorna i fina loppisfyndade plåtburkar.

Men om jag ska vara helt ärlig så var det främst Mattias som skötte bakandet. Jag fick nöja mig med att städa och att göra syltkakorna.

Fast en sak är säker och det är att Mattias är en riktig hejare på att baka. Spana in tårtan! En jordgubbstårta med grädde och vitchoklad på kanterna. Det blir inte godare än så!

Jag var kalasklädd i min 60-talsklänning fyndad i Amsterdam.

En riktig vintagepärla som lämpar sig fasligt bra för kalaserier.

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Fest, Klänningar, sötsaker, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mattias kalas

  1. C skriver:

    Oj oj oj! Piffiga plåtburkar, kalasiga kakor, top notch-tårta, klädsam klänning och fin frisyr! 🙂

  2. Jag blir lycklig av plåtburkar och 60-talsklänningar!

  3. Fröken Pyssel skriver:

    Vilken söt klänning, och vad söt du är!

  4. minagladadagar skriver:

    Gud så gott och gud så fin du är! 🙂

  5. helly skriver:

    Älskar din gula klänning, riktigt bedårande och passar dig perfekt!

Kommentera

