Att göra egna hattaskar

Efter vår utflykt till porslinsparadiset i Gustavsberg kom vi ju hem med en himla massa finporslin. En klar bonus var ju att kopparna låg i fina runda papperskartonger. Som den pysseltant jag är så såg jag genast deras potential som söta små hattaskar. Men först behövdes de fixas i ordning lite.

De runda pappboxarna sprejmålades först med en svart blank färg. Eftersom boxarna inte var helt jämna var det svårt att få färgen jämn. Men lite skavanker får man räkna med.

Därefter valdes ett fint spetsband ut som skulle bli till en bård på asken. Det är svårt att välja när man har så många fina.

Efter en lång funderare och med Mattias som smakråd hade jag till sist bestämt mig för ett som skulle passa bra. Spetsbandet limmades sedan fast i två rader på askens lock.

Och till sist såg den ut så här!

Himla fin förvaring för att gömma undan fula vardagssaker som annars dräller runt överallt. Två fick bo i min garderob och förvara stora smycken

Sen tror jag att några blir bra och uppskattade presentaskar med…

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Pyssel, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att göra egna hattaskar

  1. C skriver:

    Tjusigt! Kan man inte bestämma sig för färg så funkar svart och vitt i alla lägen. Det blir alltid snyggt!

  2. Jeanette skriver:

    Hur fint som helst ju! ♥

  3. Verkligen fint! Du kan ju trolla!

Kommentera

