En vintagepärla i Amsterdam

Det finns en hel del vintagepärlor att utforska här i Amsterdam vill jag lova. Som av en händelse sprang vi på en himla fin butik på vägen till middagsrestaurangen en kväll. Och som den vintagenörden jag är så var ett stopp där ett måste. Mattias och hungern fick hålla till godo. Men visst kan ni förstå mig.
Butiken hette Joosje och hade massvis med vackra vintageklänningar till ett bra pris.

20120725-194805.jpg

20120725-195048.jpg

Butiken låg i en fin lokal och hade vackra glasfönster.

20120725-195237.jpg

Vackra vintageklänningar prydde alla butikens väggar.

20120725-195433.jpg

Jag fann en klänningsdröm i ett lila/rosa mönster. Perfekt för sensommarkvällar!

20120725-195646.jpg

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Klänningar, Resor, Utflykt, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En vintagepärla i Amsterdam

  1. Angeliqa skriver:

    Vilken underbar liten butik!

  2. Jag säger wow! Och grattis till dig som är där 🙂

  3. Jeanette skriver:

    Jag har kikat ikapp på alla inläggen nu. Vad härligt ni ser ut att ha det 🙂

    Jag kommer inte in på min bloglovin längre så jag har tappat några jag följer :/

    Nu ska jag åka och jobba på café. Ha det så fint! ♥

Kommentera

