Utflykt till Väsby

En sommardag bjöd Melody in mig till hennes Väsby. Så jag tog tåget från Solna och åkte upp till ängarna och lugnet. Ibland kännas det så skönt att komma bort från sitt vardagliga liv och åka på utflykt. Inte för att man vantrivs i vardagen utan mer för att utflykter skänker lite mer spänning i tillvaron. Hemma hos Melody hade sommaren flyttat in på riktigt och både vilda och köpta blommor hittades överallt.

Himla inspirerande att se så fint man kan göra med blommor som finns överallt omkring oss.

Jag blev superbortskämd då Melody lagade mat till mig, medan jag…

lekte med denna söta Leo-hunden.

Och spanade in Melodys fina tavla! Hon är så himla talangfull!

Jag passade även på att hinka i mig massvis med citronvatten. Finns inget bättre när man är så varm att det känns som om man ska koka.

Vi åt pasta med en otroligt god tomatsås till. Jag som är svag för pasta föråt mig…

Sen gick vi promenad med Leo. Bara ett stenkast från Melodys hus kommer man till milslånga ängar och skogar. Och där fick fanns det även hästar som vi spanade in.

Efter den härliga promenaden vankades det kaffe med choklad och jordgubbar. Ni hör ju det blir inte bättre än så här!

Nu har jag äntligen åkt till Gotland där en vecka med Mattias väntar! Jag ska försöka att uppdatera från ön. Tjing!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Fest, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Utflykt till Väsby

  1. Jeanette skriver:

    Blåklockor! ♥ Ser super mysigt ut. Jag måste bli lite bättre på att plocka blommor.

  2. Syster Vegan skriver:

    åh, mysigt med gotland!

  3. Gila skriver:

    Härliga blomsterbilder!

Kommentera

