På äventyr med småfolket

Ett av mina semestermåsten har varit att jag ska leka av mig. Så en dag när leksuget blev alltför stort tog jag bussen till barndomshemmet där massor av leksugna små finns. När jag var där senast fick jag mot min vilja bekanta mig med deras senaste husdjur. Kopparormen från skogen.

Efter att ha låst in mig på toaletten och skrikit mig hes kunde jag till sist klappa på den. Helt galet så här i efter hand! Ser ni hur stor och lång den är??

Vi spelade kort också. Närmare bestämt Tecknet som var mitt bästa kortspel som barn. Efter lite fusk vann mitt lag, såklart.

Efter att ha spelat oss varma och svettiga bar det av till sjön. Ett sommarmåste! Vi gick igenom en hel del fina platser på väg dit. Som den här taniga men vackra björkskogen.

Och så gick vi länge genom det höga gräset på plankor för att inte gå i tjäran som fanns lite varstans i skogen.

Vi passade på att äta av skogens godsaker. Det fanns blåbär överallt!

Himla gott och välbehövligt efter en lång promenad i skogen.

Till sist kom vi fram till den vackra stranden.

Småfolket var inte sena med att kasta sig i det kalla kalla vattnet.

Jag höll mig till att bada fötterna. Räckte bra för en badkruka som jag.

Sen utforskade vi ett ödehus och plötsligt blev jag som ett litet barn igen. Pulsen höjdes och hjärtat slog snabbt. Jag är så himla glad att jag kan få leka av mig med dessa små. Och att dem fortfarande vill gå på äventyr med sin gamla moster. En perfekt dag med fantastiskt fina ungar!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Drömmar, Familj & Vänner, Om mig, Resor, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till På äventyr med småfolket

  1. Syster Vegan skriver:

    åh, alldeles för fint ju

  2. Usch jag gillar inte ormar, föredrar ulliga söta kaniner istället 🙂

Kommentera

