En söt hårrosett

Efter att ha gjort sista rycket på sommarean på Panduro kom jag hem med ett paket med hårklämmor. Tanken var att göra en egna somriga hårrosetter. Att jag är svag för hårprydnader har väl ingen missat vid det här laget och förutom diadem ligger hårklämmor mig extra varmt om hjärtat. De kan enkelt piffa upp håret en tråkig vardag och det är omöjligt att ha för många av dem. Desto fler valmöjligheter man har desto mindre är chansen att man tröttnar på sitt hår. Så här gör jag mina rosett-hårklämmor.

Först måttar man ut hur stor rosett man vill ha, klipper ut rektangeln och syr ihop tygbiten på mitten samt lägger in kanterna.

När detta är gjort tar man en bit av tyget och binder det i mitten så att tygbiten tudelas och en rosett framträder.

Jag passade även på att limma en tygbit på hårklämman så att metallen inte skulle synas.

Sedan fäster man rosetten med några stygn i hårklämman och sen är det klart. Enkelt och snabbt!

Så här fin är den sedan på!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Fest, Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En söt hårrosett

  1. Jeanette skriver:

    Du är så himla påhittig! Love it! 🙂

  2. Så fin! Lite 40-tal när man har den på sidan 🙂

  3. Vicky skriver:

    onekligen tjusigt!

Kommentera

