Sommaren ska firas med vänner

Jag firar sommar och semester med vänner. I helgen var Melody på besök hos mig för att prata nutid, dåtid och framtidsdrömmar. Det är fint att ha vänner man fullständigt kan blotta sina innersta tankar för, sådana vänner växer inte på träd. Vi passade på att njuta extra av sommaren på vår promenad runt Riksbys vattenhål Lillsjön. En plats där växtligheten nästan svämmar över!

Växtligheten hade till och med tagit sig ut till havs. På Lillsjöns vattenytan fanns det fullt av vackra stora näckrosor som stod i full blom och doftade underbart!

På små grusvägar tog vi oss runt.

Vi passade även på att fika. Jag hade bakat chokladbollar och eftersom vi varken hade kokos eller pärlsocker hemma fick dem rullas i strössel istället. Trots att jag är fruktansvärt svag för kokosbollar blev det faktiskt gott med strössel.

Och här har ni mig! Hoppas er sommar är lika fin som min!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Drömmar, Familj & Vänner, sötsaker, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Sommaren ska firas med vänner

  1. Simona skriver:

    Åh vilken fin klänning! Vart har du hittat den?

  2. Så härligt att träffa vänner på semestern!

  3. Jag blir verkligen glad av att läsa din blogg Jonna! Tack!

Kommentera

