Hårfint med spets

Efter att ha ramlat på fina hårsmycken på etsy fick jag en ny idé om en ny hårprydnad. Ett somrigt diadem med spetsblommor!

Till det behöver man lite spets. Det jag valde är egentligen gamla gardiner med ett fint blommönster på.

För att spetsens blommor skulle synas mer valde jag att klippa en bård kring blommorna. På det sättet kom blommornas konturer fram tydligare.

Spetsbården sprayas sedan med vanlig hårspray så att den blir stel och får struktur. Sedan är det bara att limma fast den på ett diadem i siden.

Det är så roligt när man får en idé och sedan själv klurar ut hur man ska kunna förverkliga sin vision. När hela processen slutligen är gjord och resultatet är dugligt kan man inte hjälpa att känna sig lite stolt.

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Drömmar, Fest, Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hårfint med spets

  1. C skriver:

    Vad du är pysslig! Jättefin och smart idé.

  2. Jeanette skriver:

    Tack söta du, det värmer att höra! 🙂
    Du verkar också hålla uppe kreativt pyssel.
    Jag känner mig faktiskt rätt inspirerad just nu. Har perioder för det mesta. Vissa illustrerar jag andra läser jag eller kollar på film. Sen syr jag lite tavlor och så fotar jag och ibland har jag skrivperioder. Men det är ju kul att hålla på med något iaf.

  3. nymanshorna skriver:

    Vilken fin idé. Du är så pysslig av dig 😀

    Hihi, vilket sött namn ni kallade rackarna som små 😀

  4. krupnikov skriver:

    Superfint! Vilken smart idé 🙂
    Kram!

Kommentera

