Armbandsrosett

Av en slump hamnade jag på denna tjejs blogg och upptäckte ett pysseltips som föll mig direkt i smaken. En armbandsrosett. Efter att ha stött på den även på Pastills blogg förstod jag att det måste vara ödet som ville säga något, så då fanns det inget annat att göra än att pyssla ihop en armbandsrosett pronto!

Så jag följde Pastills råd och tog brutalt sönder en redan trasig väska i fuskläder och klippte en oval läderbit.

Sedan tog jag fram ståltråden och tog en rejäl bit av den.

Sedan tvinnade jag runt ståltråden i mitten av läderbiten.

Jag köpte tryckknappar…

som syddes på var sin ända av läderbiten så att den skulle gå att använda och stängas.

Sen sydde jag en liten läderlapp runt ståltråden så att illusionen av en rosett skulle bli mer synlig och ståltråden skulle gömmas. Till sist såg den ut så här!

Tror att den kan bli en uppskattad present till mina nära och kära!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Fest, Loppis, Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Armbandsrosett

  1. nymanshorna skriver:

    Vad fint det blev i fuskläder, har gjort ett likadant fast i blått fuskskinn. Superfint 😀 Gjorde även ett hårband i samma skinn. Superkul att göra själv.
    Svar: Tack för din kommentar och kul att du gillar mina bilder 😀 Absolut ska jag fotografera mer, försöker fota varje dag eller minst ett par gånger i veckan. Dock skulle det vara kul med människor på fotona också.

  2. Du är så pysslig! Härligt 🙂

Kommentera

