Hela håret fullt av kristaller

Det kliade rejält i pysselfingrarna när jag kom hem från jobbet igår. Så då var det bara att sätta sig och försöka klura ut vad man kan göra med det som man har hemma. Det blev ett till hårsmycke. Jag kan inte sluta producera dem. Det finns inget annat som kan liva upp ett intetsägande långt hår som mitt så bra som ett fint diadem. Jag valde att göra ett med kristallpärlor.

Jag hittade ett gammalt diadem i mellanstorlek som behövde pimpas lite. Ta sedan en lättarbetad böjbar ståltråd och en himla massa fina pärlor.

Sen är det bara att rada upp pärlorna på ståltråden och tvinna fast dem längs med diademet. Var noga med att pärlorna endast ska vara på framsidan.

Till slut ser det ut så här!

Passar riktigt bra till sommarens alla fester!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Fest, Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hela håret fullt av kristaller

  1. Du är verkligen fenomenal på hårprydnader!

  2. kajsa skriver:

    åh så fint!

  3. Sara skriver:

    Du är verkligen jätteduktig på att tillverka hårprydnader! Ja, visst är det fint med sådana små miniatyrporträtt. Jag hittade mitt på en antikmässa så jag tror att på antikmässor kan de ibland dyka upp.

  4. Beatrix skriver:

    men gudars så tjusigt det blev! bra tips. 🙂

Kommentera

