Vardagsfestligheter

Likt många andra i EM-tider tycker vi att fotboll gör sig bäst i vänners sällskap. Så en kväll bjöd vi på middag och fotbollsmys till Sverige matchen. Vi hade dukat med finporslin, våra vackra 50-tals bestick och linnedukar med servettringar.

Linneservetterna har ett monogram med ett M och är en alla hjärtans dags present till Mattias. De är fyndade på tradera och är i ett superskick!

Min servettring fick jag av min farmor när jag föddes och är mig därför extra kär. Den är graverad med mitt namn på framsidan och födelsedatum på baksidan.

Vi åt den klassiska fotbollsmaten tacos.

Jag föredrog att äta tortillas! Himlans gott!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Fest, Inredning, Loppis, Mat, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vardagsfestligheter

  1. Vilken vacker dukning! Jag tycker om linneservetter! Och min servettring som jag fick när jag föddes är nästan likadan som din!

Kommentera

