Fint bland kryddorna

Jag har alltid tyckt fruktansvärt illa om kryddkaren som man köper i affären. Så en dag bestämde jag mig för att göra om dem precis som jag själv ville ha dem.

Jag tog bort alla etiketter på kryddburkarna så att de blev kala. Jag valde även att återanvända gamla små glasburkar som sköljdes ut och som likväl blev av med sina tidigare tråkiga etiketter.

Sedan valde jag fint något tjockare papper. Orange med lila små prickar passade utmärkt som extra färgklick i köket, så det fick det bli!

Sedan kläddes locken in i det utvalda pappret. Använd lim som fäster på metall så är det hur enkelt som helst att ordna.

För att göra kryddburken extra fin och för att kunna veta vilka kryddor som är vilka valde jag att skriva ut etiketter ur en etikettskrivare. Min etikettskrivare kommer från Claes Ohlson och jag valde att ha svart färgband i.

Etiketterna sätts sedan i mitten på burkarna så att de syns bra. Och sen är det klart! Vill man ha mer originella, fina och personliga kryddburkar är detta ett snabb och billigt fix!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Mat, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Fint bland kryddorna

  1. SofiasBod skriver:

    Hallå där!
    Det blev ju hur fint som helst! men, vilket jobb att ta
    bort alla klisterlappar….
    Ha det gott!
    Kram Sofia

  2. Angeliqa skriver:

    Vilket bra tips!

  3. Det här tipset tänker jag sno!

  4. Ping: Skafferifint | ladonnajonna

  5. Ping: Fönstret fullt av glaslyktor | ladonnajonna

Kommentera

