Fynd från porslinsparadiset

Efter mycket om och men kom vi iallafall hem med detta från porslinoutleten i Gustavsberg. De tråkiga sakerna som köksknivar och traktörpanna förtjänas inte att förevigas på kort. Det gör däremot dessa fina kaffekoppar från Sagaform. Formgivare är Lotta Odelius som har en förkärlek till retro design. Det tackar jag för!

Dessa kommer bli perfekta som vardagskoppar, både för kaffe och te. Älskar att koppar i denna storlek kan köpas med tillhörande fat!

Vi passade på att köpa fyra koppar som numera bor i den öppna hyllan i köket. Lägligt nog bredvid kaffet.

Det andra roliga fyndet som vi fick med oss var denna fantastiska plåtburk från Iittala som jag ska använda som pysselburk.

Storleken är perfekt för alla mina garnnystan och pappersaskar.

Den gör sig himla bra i vår lilla byrå av sockerlådor!

 

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Loppis, Pyssel, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fynd från porslinsparadiset

  1. Angeliqa skriver:

    Vilka fina koppar. Jag gillar verkligen mönstret.

  2. JÄTTEfina koppar!
    Och ja, visst är det fint, trivs så himla bra 🙂

  3. Vad fina fynd! Jag har en burk i samma design som kopparna. Och en likadan plåtlåda. Jag har vackra tygband i min. Den är så fin!

  4. Rakel skriver:

    Så fine! 🙂

Kommentera

