Födelsedagspyssel

Jag tycker extra mycket om att pyssla till nära och kära som fyller år. Det finns någon fint med att man lägger tid och faktiskt gör något eget till en person som står en nära. Eftersom jag har en så stor familj finns det inte riktigt tid att pyssla allt för svåra och stora presenter. Oftast får dem en liten pysselpresent och även en riktig present. I helgen var vi på kalas och såhär såg presenterna ut:

Present 1 var till min systerdotter som fyllde 13. Till henne hade jag gjort ett halsband med läderband. Längst ner på läderbandet hade jag satt fina stenar för utsmyckning och extra tyngd.

För att stenarna ska kunna hänga i läderbandet gjorde jag öglor till varje sten av svart ståltråd. Sedan fästes tre av stenarna ihop med en större ögla. Det är i den stora ögla som läderbandet fästs med en liten knop. Enkelt och snyggt!

Jag klädde även in en gammal pappersask så att den fick nytt liv och blev en perfekt presentask. Enkelt brunpapper tillsammans med en vit spetsbård blev effektfullt.

Så här såg halsbandet ut på födelsedagsbarnet.

Present nummer 2 var till min lilla systerdotter som fyllde 6 år. Hon fick ett diadem med blommor i sin älsklingsfärg lila.

Det slogs in i ett blåprickigt presentpapper och så använde jag spetsband som paketsnöre.

Så här söt var lilltjejen med diademet!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Fest, Pyssel, Smycken och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Födelsedagspyssel

  1. amanda skriver:

    Åh så fina presenter! Kul att pyssla ihop något själv att ge!

  2. Jeanette skriver:

    Det lila diademet med blommor på ena sidan är ju som en dröm. Och så söt hon blev i det också! Love it!

Kommentera

