Allt som behövs är lite fantasi

Allt som behövs är lite fantasi, skaparglädje, en gammal urvuxen klänning i ett fint tyg och ett svart sidenband.

Som sedan klipps i remsor och flätas lätt till ett hårband.

Och så vips har man fått ett funktionellt och snitsigt hårband. Perfekt när man som jag har en förkärlek till hårsmycken och har en lugg på utväxt.

Att den matchar fint till min bästa norska lusekofta är ju inte fy skam det heller!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Pyssel, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Allt som behövs är lite fantasi

  1. Du är verkligen fin i det hårbandet. Det är så roligt att fixa grejer som vips blir så där snygga!

  2. nymanshorna skriver:

    Det där var verkligen ursnyggt! Enkelt och snyggt, Detta måste jag testa genast 😀
    Tack för din kommentar, absolut jag säger till om Ugglan inte sköter sig 😉 Hans kompis är snart på intågande också.

  3. Johanna skriver:

    åh vad fin!!!
    sv: ja, jag är riktigt nöjd över det.

  4. Sara skriver:

    Jättefint med både hårbandet och koftan. Det är något särskilt med lusekoftor som är äkta noska 🙂 *Kram*

  5. Vicky skriver:

    hur fint som helst. duktigt pysslat!

Kommentera

