Konsten att rama konst

Vi har äntligen fått hem de affischer som vi köpte på vår resa i USA. Affischerna hittade vi i en fantastisk butik på Valencia street i San Francisco. Vi kom därifrån med två superbilliga affischer, en med en karta på och en med massvis med vackra fjärilar. Tyvärr glömde vi affischerna i New York i all hast men nu har vi äntligen fått hem dem tack vare en snäll Jennifer som postade hit dem. Vi har bestämt oss för att göra en serveringsbricka av kartaffischen och rama fjärilsaffischen till sovrummet. Så vi köpte en fin ram som behövde målas om.

Sen var vi tvungna att skära till affischen lite.

För att ramen ska passa bättre in i vårt sovrum och med affischen spraymålades den svart.

Vi fikade kaffe och napoleonbakelse medan färgen torkade.

Så här blev det till slut.

Är verkligen svag för kulranden på ramen.

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Inredning, Loppis, Pyssel, Resor, sötsaker och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Konsten att rama konst

  1. krupnikov skriver:

    Helt underbart fint! Vad smart att använda en gammal ram. Blir mer personligt så 🙂
    kram

  2. Sara skriver:

    Ja jättefint! Och just den där nyansen av guldfärg på tavelramar kan jag tycka är lite knepig ibland, så att måla den var ju en väldigt bra idé

  3. Sara skriver:

    Hej igen Jonna! Ja jag kan verkligen rekommendera dig att beställa ett porträtt av Heather i Oklahoma. Det är inte dyrt heller. Jag tror jag betalade cirka 400 kronor eller något sådant. En något mindre storlek på porträttet kostar ännu lite mindre. Jag tror att det är en unik möjlighet att få något helt personligt. Heather är också så bra på att komma på roliga ideér för detaljer till porträttet- inte minst tittar hon igenom bloggen som tillhör personen hon ska avporträttera, för att få inspiration.

  4. Jeanette skriver:

    Jag älskade i för sig ramen innan den målades. Men jag gillar lite rostiga guldkanter. Fast allra mest är jag en trärams person. Brunt och spräckligt får det gärna vara. 🙂

    Ja! Jag ska kika på den imorgon tänkte jag. Och så om jag har tur ska jag fotografera lite också. Beror lite på modellen. Nu är jag dock helt slut i huvudet efter franskaprov.

  5. Madeleine skriver:

    fint! och napoleonbakelser är verkligen gott!

  6. Finfint, fjärilar är så fascinerande och er affisch är verkligen snygg! Jag tycker också ramen är fin. Det var verkligen längesen jag var i San Fransisco, men vilken härlig stad det är!

  7. Vicky skriver:

    wow! fantastisk fjärilsposter.

  8. Gud vad fint!!!!!! en sån vill jag också ha!
    ha en trevlig helg raring!
    kram

  9. Ping: En hel värld på väggen | ladonnajonna

Kommentera

