I mitt vardagsrum

Ser det ut lite såhär. Vi har en fin soffa i retrostil från Mio, en stor lampa med tre ben, inramade affischer som vi delat upp i olika ramar och hemmasydda kuddar.

Och så har vi en Howardschäslong vid fönstret där både jag och Mattias får plats att ligga och se på film. Att den står vid fönstret är perfekt för då kan man passa på och njuta av våra fina växter också.

Fåtöljen till soffan står i ett annat hörn tillsammans med en färggrann växt och ett inramat litografi med söta domherrar.

För att komma upp till solen står växten på kataloger från olika auktionshus som jag samlat på mig.

Sällskapsspelen förvaras i en stor kappsäck som vi funnit på loppis.

Och så har vi en enorm golvlykta som egentligen skulle ut på balkongen men fått stanna inne. Den ger bra värme vid kyliga kvällar.

Mattias tändsticksaskar som han samlade på när han var mindre kan hittas lite överallt.

En bokhylla som ni kanske redan är bekanta med.

Och så har vi vita spetsgardiner i fönstret med egenflätade hampaband.

Lite så ser det ut i mitt vardagsrum!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Inredning, Loppis, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till I mitt vardagsrum

  1. Jeanette skriver:

    Va ljust och härligt! Jag gillade verkligen soffan och kappsäcken med gamla risk i också! Hur fint som helst 🙂

    Tack söta du! Mer kommer såklart. Tog så mycket bilder.

  2. Vilken alldeles underbar kappsäck! Och vad mysigt det verkar att ligga tillsammans i schäslongen och se på film 🙂

  3. vad fint ni har det ❤
    härligt att få bo tillsammans. jag längtar så efter det!

  4. Lovis skriver:

    wow! vilken härlig soffa, så himla mjuka linjer 🙂

  5. nymanshorna skriver:

    Vilket fint vardagsrum! Soffan och fåtöljer är ju helt underbara 😀 Min sambo vill inte ha en sån soffa, så jag får fortsätta hålla mig tills vi flyttar till större så jag får bestämma ^^,

Kommentera

