Käraste ägodelar

Mina käraste ägodelar är inte det dyraste jag äger men de som ligger mig varmast om hjärtat. Dessa hittas i en av mina finaste plåtburk från Tulavippan.

En plåtburk som egentligen är en gammal kaffeburk, men ack så fin!

I den har jag massvis med gamla små smyckesaskar som jag funnit på loppis eller fått.

Och i dem gömmer sig mina smycken.

Och så finns det askar med krimskrams.

Det absolut finaste jag har är denna medaljong som tillhörde min skånska mormor.

Inuti medaljongen hittas hennes föräldrar. Stiligare par får man leta efter!

Visst blir man lite sugen på att ordna en så fin medaljong till sina egna barn en vacker dag?

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Inredning, Loppis, Om mig, Smycken, Vad jag har på mig och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Käraste ägodelar

  1. aliciasivert skriver:

    Alltså medaljongen! Mitt huvud springer iväg och hittar på hur mycket sagor som helst bara av att se bilderna.

    Och jag älskar hur vackra plåtburkar är som skattkistor där kistan är lika viktig som innehållet.

    • La Donna Jonna skriver:

      Plåtburkar är de bästa skattkistorna. Gillar att något så trivialt och billigt gömmer det dyrbaraste man har. Denna är speciellt bra.

      Åh jag skapar också små historier om detta par. Eftersom jag inte fick känna min mormor så länge är hennes föräldrar ett ännu större mysterium.

  2. Jag håller med, plåtburkar är de bästa skattkistorna. Och även om de är triviala och billiga så är de så vackra och kan bära på minnen och gömma skatter. Jag hittade två nya idag på loppis och blev alldeles pirrig av plåtburkslycka 🙂

  3. Jeanette skriver:

    Sv: Vad glad jag blir! Tack så mycket 🙂

    Jag fullkomligt älskar plåtburkar. Har massor och vill bara ha fler.
    Mina innehåller inte i närheten av så spännande saker som dina dock.
    Det är så roligt att se gamla foton.

Kommentera

