Att göra ett pärldiadem

En dag fick jag en vision och bestämde mig för att göra ett alldeles eget pärldiadem. Så jag började att brodera med pärlor.

Efter några dagar med broderande såg det till slut ut så här.

När själva hårsmycket med pärlor var gjort var det dags att pyssla ihop ett diadem. Jag bestämde att det skulle vara i vitt siden. Så då sydde jag en liten strumpa som skulle träs på diademet. Eftersom jag inte har symaskin fick jag göra det för hand…det tog lite tid.

Sen träddes sidenstrumpan på diademet och syddes fast ordentligt.

Sen klipptes hårsmycket ut.

För att ge smycket stadga och för att kunna fästa det på diademet limmade jag fast det på filttyg.

Det bästa limmet att använda är detta alltiallo limmet från Panduro.

Efter att ha sytt och limmat fast pärlsmycket såg det till sist ut så här!

Tror den kan bli en hit i sommar!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Pyssel, Smycken och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Att göra ett pärldiadem

  1. Sara skriver:

    Så jättefint! Det kommer verkligen bli en hit i sommar

  2. Men seriöst! Jag hade inte en aning att du var så skillad att brodera med pärlor! Jag vill ha ett sånt där fint diadem jag med!!!

    • La Donna Jonna skriver:

      Jag har alltid haft en förkärlek till pärlpyssel, sen lär man sig om det är något man vill särskilt mycket. Vem vet kanske dyker det upp ett pärldiadem lagom till nästa födelsedag!

  3. amanda skriver:

    Åh så fin! Skulle vilja se den på!

  4. Ping: Att göra ett pärldiadem del II | ladonnajonna

  5. Ping: En pillerburk på huvudet | ladonnajonna

Kommentera

