Smyckesförvaring

Jag har en förkärlek till pyssel och pysslar gärna ihop ett halsband eller två. Summan av kardemumman blir en alldeles för stor smyckesamling som inte får plats i sitt ursprungliga smyckeskrin. När det händer får man använda sin pysselförmåga till att skapa en ny lösning. Jag hittade en gammal ram som vi hade stående i en gaderob och några gamla trasiga galgar. Ramen och pinnarna målade jag sedan vita.

Och så satte jag fast pinnarna från galgarna i ramen.

Efter att ha letat i vår verktygslåda hittade jag även grov ståltråd som jag gjorde små krokar av. På det viset kan man hänga upp halsband och armband på pinnarna i ramen. Superfiffigt!

Det bästa med att taga vad man haver är att lösning blir alldeles gratis!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Pyssel, Smycken och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Smyckesförvaring

  1. Sandra skriver:

    Superfiffigt!

  2. aliciasivert skriver:

    Tycker om att använda smycken som inredning – så varför inte rama in alltsammans? Mycket fint!
    Såg ett annat bra knep (finns massa bildexempel om man googlar grater + earrings) där någon spraymålat ett rivjärn, satt på små tassar och använde det att hänga örhängen i hålen. Påhittigt, och riktigt snyggt. Fint med ruff rivyta mot ljuva pärlor.

Kommentera

