Vardagspyssel

Efter att ha städat ut kylen lite smått upptäckte jag att vi hade en tom sweetchilisåsflaska som bara stod och tog upp plats. Eftersom jag inte tycker om att slänga varken glasburkar eller glasflaskor brukar jag försöka hitta på nya användningsområden för dem. Jag kom på att denna flaska skulle göra sig bra som sköljmedelflaska.

Innan makeovern.

Voila! Tycker nog att den blev finare än plastflaskan som sköljmedelet annars brukar ha.

 

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vardagspyssel

  1. Lisa skriver:

    smart och tjusigt!

  2. Jeanette skriver:

    Vilket superfint tips! 🙂 Lapparna var ju som pricken över i.

  3. Anna skriver:

    Fint med glasburken till tvättmedlet också! 🙂

  4. kajsa skriver:

    Jag har precis bestämt mig för att jag ska knapra bort alla lappar och etiketter på glasburkar som vi har stående och sen ska jag plantera små frön, lökar och miniatyrväxter i dom allihopa. Sen tänker jag placera ut alla runt om i lägenheten. Tänker mig att det kan bli himla gulligt och dessutom gillar jag tanken på att kunna se jorden genom det vita, genomskinliga glaset!

    • La Donna Jonna skriver:

      Åh det låter som en utmärkt ide. Älskar tanken att man kan se jorden och rötterna genom glaset, blir som egna konstinstallationer i fönstret. Sen är det skönt för samvetet att använda det gamla istället för att slänga och köpa nytt. Jag har använt glasburkar för skafferiförvaring också. Efter lite ompyssel är de perfekta och mycket roligare än pappersboxar.

  5. Ping: Fönstret fullt av glaslyktor | ladonnajonna

Kommentera

