Pysselhörnan

Min bästa vrå i vår lägenhet tror jag är min alldeles egna pysselhörna. Där får jag göra precis som jag vill.

I pysselhörnan har jag en String pockethylla där mina pysselsaker och annat fint står samlat. Den skarpsynta kan nog se att den är en aningens sned. Det beror på att vi inte hade något riktigt vattenpass utan bara en app i mobilen när hyllan skulle upp… Fungerade sådär.

I hyllan står massor av glas-och plåtburkar fyllda med pärlor, band, snören och mycket annat.

På hyllan står även en gigantisk snäcka som först bodde hos min Mormor i Skåne, men som efter hennes bortgång fick flytta in hos mig.

På det fina skrivbordet står en bra pyssellampa, mer plåtburkar och annat man kan tänka sig behöva när man pysslar. I en period gav jag massvis av kartonger och burkar bårder i spets. Är nog fortfarande lite svag för det.

I byrålådan ligger mer askar och burkar med mer pysselsaker i.

Har även skaffat en fin papperskorg.
Och så har jag många fina inslagspapper. Så ser min pysselhörna ut!
Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Inredning, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Pysselhörnan

  1. Kuriosakabinett skriver:

    Ojoj så avundjuk jag blir på dig. Jag bor i en pytteliten etta med min kille och det finns inget utrymme för nått så fint som en pysselvrå. Jag får nöja mig med en pysselkorg som svämmar över…

  2. M. skriver:

    Oj vad fint, perfekt pysselhörna.

  3. aliciasivert skriver:

    Men ÅH! Det här var det bästa. Så himla trevlig plats – perfekt för att skapa collage ju 😉 Och trevligt inrett. Älskar pysselmaterial som prydnad – band och knappar duger ju prima som utsmyckning i sina glasburkar! Gillar kryddburkarna och snäckan också. Fintfintfint.

  4. C skriver:

    Vilken fin liten pysselhörna! Jag har hittat ett 50-talsskrivbord i teak på loppis som just nu står undanskuffat i vårt gästrum utan att komma till sin rätt. Men vi ska flytta inom kort och då hoppas jag att den ska få en välförtjänt plats omgiven av mina allra finaste pysselsaker.

Kommentera

