Som en boll…

På senaste tiden har jag helt snöat in på bollhalsband ala Hanna Althmann.

Dock är min plånbok på sparlåga just nu, så tills det att jag har råd med en äkta Altmann  pysslade jag ihop två sporadiska bollhalsband.

Ett dubbelradigt med marintema och ett enkelradigt med konfettityg.

Halsbanden är mycket enkla att göra och det behövs endast:

Flörtkulor, fint tyg, brodyrtråd och lite tålamod. Sedan är det bara att klä in flörtkulorna i tyget och snöra med tråden på båda ändarna om dem. Fortsätt tills du hittar en längd som passar för dig. Enkelt och snyggt!

Buona fortuna!

Om Jonna Svensdotter

Arkivarie till yrket, mamma till Vera, fru till Mattias och numera Lysekilsbo.
Det här inlägget postades i Om mig, Pyssel, Smycken, Vad jag har på mig. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Som en boll…

  1. Karoline skriver:

    vad fina!!! och vad fin DU är ❤

  2. June skriver:

    Så fint! 🙂

Kommentera

