Lördagsmarknad i Östergötland

Lördagen i Kisa började med att ligga och dra sig i solens strålar som strömmade in genom spetsgardiner. En bra och lugn start på dagen. Men ligga och slöa hela dagen gick ju inte an för det vankades marknadsutflykt.

Efter att ha strosat omkring i den mysiga och lummiga trädgården och ätit magen full av moreller bestämde vi oss för att börja vår utflyktsdag.

Vi tog bilen till ett samhälle utanför Österbymo där en fullspäckad marknadsdag stod på schemat. Där fanns det bland annat stora stånd med blommor.

Och så hade dem en loppis på logen.

Men mina bästa fynd gjorde jag i ståndet där massvis med vackra knappar och tygband såldes.

Marknadsgodis fanns det gott om.

Mattias passade på att ta seden dit han kommit och kastade ärtpåsar på plåtburkar. Spännande, spännande.

I första kastet fick han ner alla utom en! Bommade den nästa helt men fick med den sista ärtpåsen ner även den sista! Sikken stortalang!

Vinsten blev en cowboyhatt!

Jag fick dock bara fotas i hatten för annars satt den på vinnarens huvud mest hela tiden.

Marknadsutflykten avslutades med världens godaste donut med smarties.

Om La Donna Jonna

Jag heter Jonna och den här bloggen handlar om mig och min fäbless för vackra klänningar, vippiga kjolar, fina skira blusar, loppisfynd, retroinredning, roliga pysselprojekt, och skäggiga gotlänningar vid namn Mattias. Jag gillar kommentarer så kommentera gärna, och följ mig gärna på Bloglovin.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Loppis, Resor, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lördagsmarknad i Östergötland

  1. Tack för en trevlig helg! kram

  2. Ping: Marknadsfynden från Östergötland | ladonnajonna

Kommentera

