Hemma hos Sara

När vinden ven som mest och regnet stod som spjut i backen vandrade jag och Simona över till Sara. Det var en riktig pärs i det stormiga vädret, men det var det väl värt. För Sara bor i en fruktansvärt mysig lägenhet i Uppsala och har de bästa kaffekopparna att dricka ur. Sedan skadar det inte att hon också har väldigt mycket fina saker överallt som man kan vila ögonen på.

Hon hade en fin vimpelbård som sträckte sig över ena väggen. Tycker sådana här vimplar är så himla bra. Sätter man upp en sådan får man genast en kalaskänsla. Bästa känsla i hela världen!

En trearmadlampa på fot gör sig bra med de två roliga tavlorna.

Jisses vad man blir sugen av att skaffa stora och färggrann resväska när man ser denna!

Sara har nog den mysigaste sängramen jag sett!

I bokhyllan finner man inte bara böcker utan fina pappersaskar…

En rysk babushka.

En blyg sombreroman.

Postitlappar i Josef Franks mönster Celotocaulis.

Massvis läppstift i små glasskålar hade hon med.

I hallen hittas en rolig fotovägg.

Sara har sina köksredskap i en kruka som hon fyndat second hand.

En klarröd brödburk i den bästa modellen.

Gulligaste kryddkaren i teak hade hon med.

Och kaffekoppar i den perfekta storleken!

Här har vi Sara och Simona som håller på med ett litet fotoprojekt.

Om La Donna Jonna

Jag heter Jonna och den här bloggen handlar om mig och min fäbless för vackra klänningar, vippiga kjolar, fina skira blusar, loppisfynd, retroinredning, roliga pysselprojekt, och skäggiga gotlänningar vid namn Mattias. Jag gillar kommentarer så kommentera gärna, och följ mig gärna på Bloglovin.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Inredning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hemma hos Sara

  1. Det låter så mysigt! Och jag håller med dig, vimplar är kalasigt!

  2. Jeanette skriver:

    Helt galet fint alltihop!

Kommentera

