Vitsippsbad, hembakade bullar och varma kramar

Så var det plötsligt lördag igen och en helg med ledighet och massa roliga planer väntade.   Efter en sovmorgon och en lång frukost började vi göra i ordning oss för kalas. Min fina svägerska hade fyllt år så Mattias och jag skulle ta pendeltåget ut till Västerhaninge för att fira henne.

Väl där var det uppdukat till en riktig fest! De bjöd på bullar i finfina bullformar.

Kakor i mängder var uppdukat på vackra uppläggningsfat.

Att min svägerska är florist gick inte att missa. Det fanns vackra blommor överallt.

Och med att hon fick blommor fixade hon snabbt i ordning nya buketter. Tänk om man kunde ha den talangen!

Det finaste blomsterarrangemanget gömde sig i badrummet, närmare bestämt i bakaret. Där hade hon gjort en liten vittsippssjö! Fruktansvärt vackert och rofyllt.

Mattias och jag försökte sedan fräscha upp våra blomkunskaper.

Sen försökte jag att leka med dessa sötnosar, men dem var helt upptagna med att spela ett piratspel på tv:n.

Efter att ha ätit oss mätta på bullar och luktat oss yra på alla vackra blommor styrde vi kosan in mot stan igen för kalas nummer 2. Vi passade först på att äta på Taco bar.

Kalas nummer 2 var hos Erik som passade på att ha en liten inflyttningsfest. Det blev en riktigt fin lördag!

Om La Donna Jonna

Jag heter Jonna och den här bloggen handlar om mig och min fäbless för vackra klänningar, vippiga kjolar, fina skira blusar, loppisfynd, retroinredning, roliga pysselprojekt, och skäggiga gotlänningar vid namn Mattias. Jag gillar kommentarer så kommentera gärna, och följ mig gärna på Bloglovin.
Det här inlägget postades i Familj & Vänner, Fest, sötsaker, Utflykt och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vitsippsbad, hembakade bullar och varma kramar

  1. Lisa skriver:

    åh så gott med kakor och hembakade bullar. <3

  2. Karolin skriver:

    Det borde vara en mäsnlig rättighet att ah ett badkar fyllt med vitsippor.

  3. Jeanette skriver:

    Ser ut som en härlig lördag! :)

  4. Sandra skriver:

    Tack snälla för din fina kommentar!

    VIlket underbart kalas du verkar ha varit på. Ljuvliga bilder och jag blev förälskad i badkaret. Ska nog kidnappa den idén faktiskt :)

Kommentera

